Jak utrzymać formę?

Co zrobić żeby nie stracić wypracowanej formy? Czy dieta i trening są konieczne?

Jeśli naszym celem jest utrzymanie szczupłej sylwetki, wystarczy pilnować diety. Jednak forma może oznaczać dla nas coś innego. Jeśli mówiąc forma mamy na myśli wygląd, szczupłą sylwetkę z zarysem mięśni, sprawność fizyczną, dobrą kondycję i samopoczucie to niestety sama dieta to za mało.
Nie ćwiczone mięśnie stają się słabsze i co za tym idzie zmniejszają się.
O ile miesiąc przerwy nie zaprzepaści naszych postępów to na dłuższą metę utrzymanie formy bez treningów nie będzie możliwe. Nasze ciało rozwija się bowiem tylko wtedy gdy ćwiczymy. Jeśli przestaniemy organizm zaczyna pozbywać się nadprogramowej masy mięśniowej aby ograniczyć wydatki energetyczne. Po miesiącu możemy zaobserwować już pogorszenie sprawności fizycznej, nasza wydolność spada jak i wypracowane mięśnie. Jeśli nadal jemy tyle samo zaczynamy nabierać tkanki tłuszczowej, brak treningu oznacza słabszą przemianę materii. Brak treningu przez pół roku zwiększa ryzyko na zachorowanie na cukrzyce typu 2 oraz depresję.

Forma to zdrowie i lepsze samopoczucie

Dzięki treningom siłowym mamy lepszy skład ciała, stosunek masy mięśniowej do tkanki tłuszczowej. Uprawiając dowolny sport mamy lepsze samopoczucie i zdrowie. Dlatego powinniśmy budować formę na lata, a nie na lato. Nie możemy bowiem zbudować formy a potem nic nie robiąc cieszyć się z raz wypracowanych efektów. Dlatego też powinniśmy omijać diety cud, po których mamy gorszy stosunek masy mięśniowej do tkanki tłuszczowej. Najlepiej jeśli nie będziemy się spieszyć i będziemy wybierać mądrze.