Jak spalić tłuszcz a nie mięśnie?

Kiedy próbujesz schudnąć możesz ulec pokusie żeby zwiekszyć wysiłek cardio. Bieganie, jazda rowerem, aerobik. Długie wysiłki cardio o umiarkowanej intensywności nie są idealnym rozwiązaniem, jeśli zależy nam na zachowaniu beztłuszczowej masy ciała. Dużo lepszym wyborem są krótkie i intensywne treningi o charakterze interwałowym, ponieważ owszem spalamy kalorie, ale ponad jedna trzecia kalorii, które zostaną spalone, może zostać spalona kosztem mięśni .

Kaloryczność diety

Jeśli chcemy schudnąć niezbędny będzie deficyt kaloryczny na poziomie 10 -15%. Zbyt duży deficyt kaloryczny przyczynia się do utraty tkanki mięśniowej. Dlatego ograniczając kalorie powinniśmy utrzymywać wysokie spożycie białka nawet 2g na kilogram masy ciała.

Trening

Kiedy staramy się zachować beztłuszczową masę ciała należy wykonywać trening siłowy. Powinniśmy ćwiczyć z dużym ciężarem i małą ilością powtórzeń. To najlepsza strategia żeby stracić tkankę tłuszczową zachowując przy tym mięśnie.

Należy pamiętać o regeneracji. Odpowiednia ilość snu ma wpływ czy spalamy tkankę tłuszczową czy też mięśniową.